Klimat się zmienia. Zmień sposób myślenia!

| 0

Dziewięciu na dziesięciu Polaków uważa, że zmiany klimatu są ważnym problemem.

Połowa Polaków uważa, że nasz kraj powinien zacząć redukować emisję gazów cieplarnianych jak najszybciej, szczególnie ze względu na troskę o lepsze życie przyszłych pokoleń oraz szkodliwe skutki dla środowiska i zdrowia ludzkiego.

Jedna piąta Polaków skłonna jest wydać więcej pieniędzy na „czystą” energię. Blisko 84% Polaków uważa, iż ochrona środowiska może pozytywnie wpłynąć na rozwój gospodarki naszego kraju.

Tak mówią dane z cyklicznego badania świadomości i zachowań ekologicznych Polaków, przeprowadzonego we wrześniu 2018 r. dla Ministerstwa Środowiska.
Polacy w ostatnich latach widzą fale upałów, susze oraz ulewne deszcze jako zjawiska potwierdzające zmiany klimatu, a ich skutki są coraz bardziej odczuwalne – także w wymiarze strat ekonomicznych.
Jak widać, mamy ogólną świadomość problemu, jednak każdy z nas powinien zadać sobie pytanie: czy pojedynczy człowiek może mieć istotny wpływ na to, co dzieje się z klimatem? Co osobiście mogę robić dla ograniczania negatywnych skutków tych zmian?

Odpowiedzią na te i inne pytania jest kampania edukacyjna pod hasłem Klimat się zmienia. Zmień sposób myślenia! Bo to właśnie od zmiany myślenia zaczynają się próby znalezienia rozwiązań, chęć do działania i wprowadzanie dobrych nawyków w codziennym życiu.

Śledząc informacje w prasie i w internecie, już wkrótce dowiecie się, co możecie zrobić, by zapobiegać zmianom klimatu i chronić środowisko naturalne. Poznacie praktyczne wskazówki, które będziecie mogli wcielić w życie.

Kampania realizowana jest w ramach projektu Instytutu Ochrony Środowiska-Państwowego Instytutu Badawczego Klimada 2.0. we współpracy z Agencją Reklamową DSK, 38 Content Communication oraz JU.