Klimat się zmienia. Zmień sposób myślenia!

Dziewięciu na dziesięciu Polaków uważa, że zmiany klimatu są ważnym problemem.
Połowa Polaków uważa, że nasz kraj powinien zacząć redukować emisję gazów cieplarnianych jak najszybciej, szczególnie ze względu na troskę o lepsze życie przyszłych pokoleń oraz szkodliwe skutki dla środowiska i zdrowia ludzkiego.
Jedna piąta Polaków skłonna jest wydać więcej pieniędzy na „czystą” energię. Blisko 84% Polaków uważa, iż ochrona środowiska może pozytywnie wpłynąć na rozwój gospodarki naszego kraju.
Tak mówią dane z cyklicznego badania świadomości i zachowań ekologicznych Polaków, przeprowadzonego we wrześniu 2018 r. dla Ministerstwa Środowiska.
Polacy w ostatnich latach widzą fale upałów, susze oraz ulewne deszcze jako zjawiska potwierdzające zmiany klimatu, a ich skutki są coraz bardziej odczuwalne – także w wymiarze strat ekonomicznych.
Jak widać, mamy ogólną świadomość problemu, jednak każdy z nas powinien zadać sobie pytanie: czy pojedynczy człowiek może mieć istotny wpływ na to, co dzieje się z klimatem? Co osobiście mogę robić dla ograniczania negatywnych skutków tych zmian?
Odpowiedzią na te i inne pytania jest kampania edukacyjna pod hasłem Klimat się zmienia. Zmień sposób myślenia! Bo to właśnie od zmiany myślenia zaczynają się próby znalezienia rozwiązań, chęć do działania i wprowadzanie dobrych nawyków w codziennym życiu.
Śledząc informacje w prasie i w internecie, już wkrótce dowiecie się, co możecie zrobić, by zapobiegać zmianom klimatu i chronić środowisko naturalne. Poznacie praktyczne wskazówki, które będziecie mogli wcielić w życie.
Kampania realizowana jest w ramach projektu Instytutu Ochrony Środowiska-Państwowego Instytutu Badawczego Klimada 2.0. we współpracy z Agencją Reklamową DSK, 38 Content Communication oraz JU.