Klimada 2.0
Logotypy

Kampanie edukacyjne skierowane do ogółu społeczeństwa w zakresie zmian klimatu i adaptacji do skutków tych zmian

Sektor

Edukacja

Zagrożenia

Susza, Wysoka temperatura; w tym fale upałów; Niska temperatura; w tym mróz; Oblodzenie; gołoledź; szadź; Mgła; Intensywne opady deszczu i powodzie nagłe; podtopienia; Ruchy masowe; osuwiska; Intensywne opady śniegu; zamiecie i zawieje; Powodzie rzeczne; Wzrost poziomu morza; powodzie sztormowe

Opis praktyki

Praktyka polega na prowadzeniu społecznych kampanii edukacyjnych skierowanych do ogółu społeczeństwa w zakresie zmian klimatu i adaptacji do skutków tych zmian. Rekomendowane jest, aby podczas kampanii szczegółowo zostały przedstawione korzyści z realizacji działań adaptacyjnych, które mogą być podejmowane przez każdego mieszkańca. Korzyści te powinny zostać przedstawione w odniesieniu do gospodarstwa domowego, wpływu podejmowanych działań adaptacyjnych na domowy budżet oraz w odniesieniu do wpływu tego gospodarstwa na środowisko lokalne i na klimat w dłuższej perspektywie czasowej. Pokazanie przykładów wdrożeń działań adaptacyjnych, zwłaszcza przez osoby darzone szacunkiem społecznym, zwiększy efektywność kampanii.

Warunki wdrożenia praktyki

Wdrożenie praktyki będzie możliwe dzięki aktywnej współpracy mediów, organizacji pozarządowych, świata nauki oraz dzięki zaangażowaniu władz różnych szczebli, instytucji i przedsiębiorstw z różnych sektorów na rzecz odpowiedzialnego wpływu na klimat.

Wskaźnik produktu

Liczba kampanii edukacyjnych skierowanych do ogółu społeczeństwa w zakresie zmian klimatu i adaptacji do skutków tych zmian [szt.]

Wskaźnik rezultatu

Liczba podmiotów prowadzących kampanie edukacyjne na rzecz klimatu i adaptacji do zmian klimatu [szt.] (wzrost)

KONTAKT

Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy
ul. Słowicza 32
02-170 Warszawa

Biuro projektu:
tel.: 22 37 50 525
e-mail: klimada2@ios.gov.pl

Sekretariat:
tel.: 22 37 50 525
fax: 22 37 50 501
e-mail: sekretariat@ios.gov.pl

Dodatkowe informacje:

Google Maps